هستر پیرس از کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار:  SEC تا الان باید لااقل به یک ETF مجوز می داد + ETF بیت کوین چیست؟

https://bayanbox.ir/view/2533601607800789045/ETF-BITCOIN-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D8%AD%D9%82.jpg

هستر پیرس (Hester Peirce) که با نام مامان کریپتویی هم شناخته می شود، بر این باور است آژانسی که او در آن کار می کند یعنی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، باید سال ها پیش به یک ETF بیتکوین چراغ سبز نشان میداد. او اینطور گفت که منطق SEC مدام ضعیف تر میشود.

 

پیرس در مصاحبه ای با CNBC در مورد موضوع داغ ETF بیت کوین در آمریکا  واین که آیا قانون گذاران این کشور در نهایت چنین محصولی را تصویب خواهند کرد یا نه، اظهار نظر کرد و گفت:

من فکر میکنم اگر ما همانطور که استانداردهای خود را بر محصولات دیگر اعمال میکنیم در این زمینه هم اعمال کرده بودیم تا الان یک یا چند مورد از این ETFها را تایید کرده بودیم. با گذشت هر روز، به نظر می رسد منطقی که در گذشته برای تصویب نکردن از آن استفاده کرده ایم، ضعیف تر می شود.

 

علاوه بر این، پیرس اشاره کرد که قانونگذاران رویکردی قدیمی دارند چرا که از آن ها برای بررسی تحولات مدرن تر و نوآورانه تر استفاده نمی شود.با این حال، او معتقد است که بازار رمزارز در دهه گذشته به مقدار زیادی بالغ شده است، به همین دلیل است که یک ETF بیتکوین می تواند هم اکنون قابل قبول باشد.

کمیسیون هنوز چند مورد از این درخواستها را بررسی میکند اما تصمیم نهایی را به تاخیر می اندازد،همانطور که در درخواست اخیر VanEck این اتفاق افتاد.

 

در عین حال، کانادا رویکردی به طور قابل توجه مطلوب تر را به نمایش گذاشته است چرا که در حال حاضر سه ETF بیتکوین وجود دارد که تا سال جاری فعالیت می کنند. جالب اینجاست که آنها از شروعی مثبت با سرمایه گذارانی که در چند ماه اول پس از راه اندازی، میلیون ها دلار را به این ETFها اختصاص می دهند لذت می برند.

 

لازم به توضیح است که تاکنون چندین طرح پیشنهادی برای ETF بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال شده است.

در اینجا به معرفی ETF می پردازیم تا با این مفهوم در رمزارزها آشنا شویم.

ETF یه نوع دارایی برای سرمایه گذاری اند که به عنوان اوراق بهادار دسته بندی می شوند که می توانند در دارایی های مختلفی مثل طلا، نفت و حتی صندوقی از سهام و موارد دیگر داد و ستد شوند و سرمایه گذاران بدون داشتن واقعی آن دارایی خاص می توانند از سود و زیان آن بهره ببرند.

ETF بیت کوین به چه شکل است؟

یک ETF بیت کوین صندوقی است که در آن مقدار زیادی بیت کوین قرار دارد و سهام‌های آن صندوق براساس قیمت بیت کوین پایین و بالا می روند و سرمایه گذاران می‌توانند بدون درگیر شدن در صرافی‌ها و تجارت‌های بدون قانون، با استفاده از ETF خرید و فروش خود را انجام دهند.