بایننس کوین به ارزش 393.6 میلیون دلار از توکن های خود را سوزاند + توکن سوزی چیست و چه نتایجی دارد؟

https://bayanbox.ir/view/8254756013988326409/coin-burn-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D8%AD%D9%82.jpg

صرافی رمزارز بایننس (Binance) در مورد پایان شانزدهمین توکن سوزی BNB خود اطلاع رسانی کرد که در آن تقریبا 1.3 میلیون توکن که در مجموع حدود 393 میلیون دلار ارزش دارند را سوزاند و ار بین برد.

بر اساس نسخه اولیه وایت پیپر BNB، بایننس قبل از این 20 درصد از سود سه ماهه خود را می سوزاند. با این وجود، از تابستان گذشته، برنامه دیگری را در پی دارد.

در نسخه هم اکنون وایت پیپر اینطور بیان شده که تعداد توکن هایی که بایننس Binance هر سه ماه یکبار از بین خواهد برد با توجه به حجم معاملات ثبت شده در پلتفرم crypto-to-crypto در سه ماهه قبل تعیین می شود:

]هر سه ماه، ما BNB را بر اساس حجم معاملات در پلتفرم crypto-to-crypto خواهیم سوزاند تا زمانی که 50٪ از کل BNB را نابود کنیم.[

در فصل گذشته، بایننس Binance در یک رکوردشکنی تازه، تعداد BNB به ارزش 595 میلیون دلار را از بین برد. مدیر عامل FTX، سم بنکمن فراید(Sam Bankman-Fried)، حدس می زند که سود مبادلات مربوط به این سه ماه می تواند به 750 میلیون دلار برسد.

Binance همچنین در این باره در پستی در وبلاگ خود نوشت که برای سرعت بخشیدن قابل توجه به این روند، توکن سوزی پر شتاب لازم بود. در غیر این صورت، رسیدن به هدف معین شده یعنی از بین بردن نیمی از کل توکن در گردش، 27 سال طول می کشید.

به بهانه توکن سوزی بایینس در ادامه این خبر به بررسی تعریف و نتایج توکن سوزی خواهیم پرداخت.

توکن سوزی (سوزاندن توکن یا توکن برن) چیست؟

توکن سوزی، به معنی حذف دائمی تعدادی از سکه‌ها یا توکن‌های در گردش داخل یک شبکه رمز ارزی است. با این روش کاهش دائمی کل عرضه در بازار ارز دیجیتال مربوط به شبکه را تحت کنترل قرار می دهند. این متد به رمز ارزهای خاصی اختصاص ندارد و تقریبا برای همه ارزهای دیجیتال، اعم از Coin یا Token، قابل پیاده‌سازی است.

هدف اصلی توکن سوزی، جلوگیری از کاهش ارزش هر واحد ارز دیجیتال خاص است. همانطور که در مورد بانک و پول، در صورت چاپ و توزیع بیش از اندازه اسکناس توسط بانک مرکزی، با کاهش ارزش پول ملی رو به رو می شویم، افزایش تعداد کوین‌ها یا توکن‌های در گردش داخل شبکه یک رمزارز، از یک حد مشخص نیز باعث کاهش قیمت آن می‌شود. بنابراین با سوزاندن تعدادی از آن‌ها می‌توان با این اثر مقابله کرد.

نتایج توکن سوزی یا توکن برن چیست؟

همانطور که ذکر شد روال سوزاندن توکن ها در تایم های مختلف می تواند نتایج خوبی برای آن رمز ارز در پی داشته باشد که به چند نمونه از آنها شااره می کنیم:

  1. ایجاد ارزش افزوده برای سرتاسر شبکه
  2. توافق و اجماع در یک شبکه توزیع شده
  3. افزایش ارزش رمزارز
  4. محافظت در برابر حملات DDOS و تراکنش های اسپم
  5. تعهد بلند مدت مدیران نسبت به پروژه