رمزارز اتریوم چیست و چگونه اتریوم بخریم؟ + تحلیل امروز اتریوم

https://bayanbox.ir/view/5586338799952853899/ethereuim-buy-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D8%AD%D9%82png.jpg

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) یکی از رمزارزها است. اتریوم در واقع یک پلتفرم آزاد بر پایه فناوری بلاک چین است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند. در فناوری بلاک چین هیچ دولت، شخص و یا حتی قدرتی بطور خاص اجازه دخل و تصرف را ندارند  با وجود این به وسیله تعداد بسیار زیادی رایانه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که همه افراد می توانند آن را کنترل کنند.

وبسایت اتریوم در اتریوم را اینگونه تعریف کرده است که: اتریوم یک بستر غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند است. پس احتمال از کارافتادگی، سانسور، تقلب یا دخالت افراد شخص ثالث بر روی برنامه هایی که در این بستر اجرا می شوند وجود نخواهد داشت.

بلاک چین چیست؟

برای توضیح روند کار اتریوم بهتر است با مفهوم بلاک چین بیشتر آشنا شویم.

بلاک چین شکلی از شبکه اینترنت است که اطلاعات و داده ها در آن به صورت بلوک های هم شکل طبقه بندی می شوند. این شبکه اینترنت تفاوتهایی با شبکه اینترنت عادی دارد به این شکل که، بر خلاف اینترنت عادی که تمامی اطلاعات بر روی یک سرور اصلی ذخیره می شوند و دسترسی به آن برای برخی از نهادها و همچنین هکرها وجود دارد در حالی که در شبکه بلاک چین قابلیت دسترسی به اطلاعات و نفوذ به آن معمولا برای هیچ شخص و یا ارگانی امکانپذیر نخواهد بود و این یکی از مزایای بزرگ این فناوری به شمار می آید. رمزارزهایی مانند اتریوم و بیت کوین یکی از مهمترین دستاوردهای مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند.

بلاک چین ها می توانند کارهای مختلفی را انجام دهند مثلا در بلاک چین بیت کوین، پیگیری مالکیت رمزارز بیت کوین صورت می گیرد و بلاک چین اتریوم، جهت اجرای برنامه های غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه اتریوم بخریم؟

اتریوم هم مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر در صرافی های معتبر قابل خرید و فروش هستند. برای معامله کردن اتریوم می توان از صرافی های داخلی و خارجی استفاده کرد که به راحتی این امکان وجود دارد.

در داخل می توان ار صرافی های مثل ابان تتر، اکسکوینو، اکسیر و ... و در بین صرافی های خارجی نیز می توان از صرافی بایننس، کوین بیس، کوینکس و ... استفاده کرد. (معرفی صرافی ها دلیل بر تایید آنها نیست. جهت ثبت نام و معامله تحقیقات کافی انجام شود.)

تحلیل امروز اتریوم 19مرداد 1400

رمزارز اتریوم در یک روند اصلاح نزولی جزئی زیر قیمت حمایت 3000 دلاری آغاز کرد. با این وجود، قیمت اتریوم (Ethereum) در نزدیکی سطح 2900 دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی 100 ایستاد.

بعد از کف سازی کرردن در نزدیکی  قیمت2891 دلار، روند افزایشی تازه ای را شروع کرد تا اینکه اتریوم توانست از مقاومت 3000 و 3050 دلار عبور کند.

ارز دیجیتال اتریوم سطح 3150 دلار را نیز شکست اما یک بار دیگر نتوانست از منطقه مقاومت 3200 دلاری عبور کند. های  قیمت در نزدیکی 3191 ایجاد شد و در این مسیر، قیمت حرکت صعودی کف نوسانی 2891 دلار به سقف قیمت 3119 دلار شکسته شد.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت 3180 و 3200 دلار ممکن است باعث افزایش قیمت مجدد این رمزارز شود. در این شرایط، قیمت پتانسیل رسیدن به بالای 3300 دلار را خواهد داشت. مانع بعدی یا مقاومت بعدی پیش روی صعود احتمالی عددی نزدیک به سطح 3480 دلار خواهد بود.

اگر اتریوم نتواند حرکت خود را بالاتر از سطوح مقاومتی 3180 دلار و 3200 دلار ادامه دهد، در این صورت احتمالا روند اصلاح نزولی جدیدی را آغاز خواهد کرد که در این روند نزولی، اولین حمایت نزدیک به سطح 3080 دلار خواهد بود.