مدیر عامل گلکسی دیجیتال عنوان کرد که، اتریوم می تواند بزرگترین رمزارز شود.

https://bayanbox.ir/view/2255089618387926363/ethereum-bitcoin-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D8%AD%D9%82.jpg

مایک نووگراتز(Mike Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در مصاحبه خود که در 9 تیر انجام شد به بلومبرگ گفت که اتریوم می تواند به طور بالقوه بیت کوین را پشت سر بگذارد.

او بیان کرد که:

من فکر می کنم اتریوم (Ethereum)، به احتمال زیاد، دومین ارز بزرگ یا شاید روزی بزرگترین رمزارز شود.

او در ادامه گفت که اتریوم (Ethereum) کاربرد بسیار متفاوتی در مقایسه با رمزارز معروف یعنی  بیت کوین (Bitcoin) دارد.

در حالی که بیت کوین (Bitcoin) یک ذخیره ارزش با طراحی زیبا می باشد، میتواند بزرگترین رقیب آن به عنوان لایه پایه وب 3.0 باشد.

با این حال، او همچنین اشاره کرد که اتریوم با رقابت سختی از جانب رقیب هایی همچون Solana ، Terra و سایر اکوسیستم ها، روبرو میباشد.

این سرمایه دار بزرگ حوزه رمزنگاری پیش بینی می کند که مواردی که قرار است در پنج سال آینده بر روی اتریوم یا پلتفرم های دیگر ساخته شوند، بسیار چشمگیر خواهد بود.

هنوز زود است ...

هنگامی که از او سوال شد که آیا مشتریانش نسبت به اصلاح بازار عصبانی هستند یا خیر، پاسخ داد که انقلاب رمزنگاری هنوز در مراحل اولیه میباشد.

از این رو، او ادعا می کند که در واقع هیچ کس فکر نمی کند حوزه رمزنگاری در حال از بین رفتن باشد.

نووگراتز معتقد است که مقررات باعث تقویت بیشتر این صنعت نیز می شوند.

وی همچنین بیان کرد که جامعه ارزهای رمزنگاری شده پس از جلسات دادرسی روز گذشته کنگره ، باید کار بهتری در زمینه آموزش قانون گذاران انجام دهد.

با توجه به سخنان مدیر عامل گلکسی دیجیتال که یکی از بزرگترین سرمایه گزاران در حوزه ارزهای دیجیتال است و همچنین بسیاری از بزرگان حوزه رمزارز، قصد داریم در ادامه به معرفی اتریوم بپردازیم تا با این رمزارز بیشتر آشنا شویم.

 

اتریوم (Ethereum) چیست؟

اتریوم (Ethereum) یک پلتفرم بر پایه فن آوری بلاک چین است که توسعه دهندگان می توانند برنامه غیر متمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند.

در اینجا به اولین تفاوت شبکه بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم می رسیم که می توان اینطور بیان کرد، شبکه بیت کوین (Bitcoin) مانند یک سیستم عامل است که فقط یک برنامه مانند بیت کوین روی آن فعال است اما شبکه اتریوم مانند سیستم عاملی است که هزاران برنامه می تواند روی آن فعال شود.

 

از شبکه اتریوم یک رمزارز می توان استخراج نمود که اتر نام دارد. اتر یک رمزارز تجاری است که برای پرداخت هزینه های تراکنش نرم افزار مورد نظر، بوسیله توسعه دهندگان، استفاده می شود.

 

مزایای پلتفرم اتریوم چیست؟

چون این پلتفرم غیرمتمرکز است و در بلاک چین اجرا می شود پس از تمامی ویژگیهای بلاک چین نیز بهره می برد مانند

غیر قابل تغییر بودن اطلاعات، غیرقابل دستکاری و نفوذ بودن، امن و همیشه فعال.